Tirsdagsmøde – Adam i Paradis

Dato: 1. marts 2022 kl. 14:00 - 16:00

Tirsdagsmøde med forfatter Rakel Haslund-Gjerrild

Rakel Haslund-Gjerrild udgav i 2021 den anmelderroste “Adam i Paradis”. En roman, der med inspiration fra den historiske maler Kristian Zahrtmanns kunst og tid, beskriver et liv levet i kraftige komplementærfarver og paradokser. Det er en roman om intriger og krukkeri i århundredeskiftets kulturelite, om store kunstneriske triumfer – og om kærlighed på trods. Det erotiske portræt af Adam i Paradis er fra 1913, og det bliver til i en tid, hvor det Moderne Gennembrud har prædiket fremskridt og progressive tanker, men hvad angår seksualitet er rammerne smalle og konsekvenserne brutale: København har netop lagt scene til to store retsforfølgelser af homoseksuelle. Kom og hør forfatteren fortælle om romanen.

Tirsdagsmøderne arrangeres i et samarbejde mellem Kastelskirken og Garnisonskirken og foregår for tiden i Garnisonskirken, hvor der er god plads. Kirken ligger på Skt. Annæ Plads 4.