Navneændring

Ansøgning om navneændring og ansøgning om navneændring på bryllupsdagen udfyldes og indsendes elektronisk og med NEM-id via Borger.dk, hvor også de nærmere regler for navneændring kan læses.
Navneændring på bryllupsdagen er gratis, når der ansøges om en form for navnefællesskab, mens alle andre navneændringer er belagt med et sagsbehandlingsgebyr på for tiden kr. 518 (2022). Gebyret betales undervejs i ansøgningsprocessen på Borger.dk.

Har man ikke NEM-id, kan man udskrive en papirblanket fra personregistrering.dk eller borger.dk og fremsende hertil, eller man kan komme forbi kirkekontoret på nedenstående adresse.

Alle navneændringer behandles af kordegnekontoret i det sogn man bor i, uanset om man skal vies i et andet sogn og uanset hvor man er blevet født, døbt eller navngivet.

Kordegnekontoret har adressen: Kastellet 15, 2100 København Ø.
Kontoret er åbent mandag til torsdag kl. 10-14, fredag kl. 10-12 (fredag viderestilles til Skt. Pauls Kirkekontor)
Mandag tillige 16-18 efter aftale.