Studiekreds om passioner AFLYST

Dato: 10. februar 2021 kl. 0:00 - 21:00

Kirkeåret er fyldt med farver, kun langfredag er sort. Du har måske mest lyst til at springe den dag over og blive i det farverige. Men det er en skam. For det farverige udspringer af den sorte langfredag, hvor passionsfortællingerne har sin plads, og begreber som ”kærlighed”, ”magt”, ”dom”, ”død” og ”liv” får deres særlige betydning i kraft af dem.
I studiekredsen får du mulighed for se nærmere på evangeliernes lidelsesfortællinger. Og for at lytte til fortolkningerne i nogle af musikalske passioner. Fra Bachs Matthæus- og Johannespassion til moderne passioner komponeret af komponister som Sofia Gubaidulina, Krzysztof Penderecki, Osvaldo Golijov og danske Bent Sørensen.

Komponist Bent Sørensen, hvis Mattæuspassion opføres i DRs koncertsal den 9. april 2021, besøger os den 24. marts.

Vi mødes i Kastelkirken fire onsdage i foråret: 10. og 24. februar, 10. og 24. marts kl. 19.
Studiekredsen ledes af sognepræst Andreas Thom, Glostrup, og sognepræst Else Hviid. Tilmelding er nødvendig og sendes til elh@km.dk. Læs mere på www.kastelskirken.dk