Tirsdagsmøde med Benjamin Koppel

Dato: 30. maj 2023 kl. 14:00 - 15:30

Tirsdagsmøde i Garnisonskirkens menighedslokale
Benjamin Koppen tager os med bag scenen til hans anmelderroste roman “Annas sang”. Bogen bygger i høj grad på hans tante Annas vanskelige og dramatiske liv.

Hannah (romanens hovedperson) vokser op som den yngste af fem børn i den jødiske emigrantfamilie Koppelman. Hun drømmer om at blive musiker som sine brødre, og ender også med at blive optaget på konservatoriet, hvor hun forelsker sig i den unge idealist Aksel. Friheden og lykken synes at være lige indenfor rækkevidde. Men i hendes jødiske familie betyder slægten og traditionerne alt, og da brødrene afviser ægteskabsmæglerens forslag til jødiske brude og gifter sig med danske kvinder, er det kun Hannah, der kan redde familiens ære. Skal hun ofre sig og opgive musikken og den mand, hun elsker?