Tirsdagsmøde med genbrugssalmer

Dato: 12. december 2023 kl. 14:00 - 16:00

Erik Norman Svendsen og Hans Westenholz: Genbrugssalmer

Salmerne i vores salmebog er alle en slags genbrugssalmer. De synges igen og igen fx til jul eller påske, bryllup og begravelse og er med til at forkynde kristen tro, håb og kærlighed for os, der lever i dag.

Men salmerne er også genbrugssalmer i den forstand, at en del af dem er gendigtninger af tidligere tiders salmedigtning både danske og udenlandske.
Grundtvig var således ikke blot original salmedigter, men kunne også gendigte oldkirkens og middelalderkirkens salmedigtning, så de synges den dag i dag i nutidige og bevægende versioner, fx af den gamle danske dagvise:
Den signede dag med fryd vi ser.
Kom og lyt og syng med i selskab med organist Hans Westenholz og pastor Erik Norman Svendsen

Tirsdagsmøderne foregår i Garnisonskirkens menighedslokale på Skt. Annæ Plads 4.